OMS-fritid
OMS-fritid ordnar aktiviteter i Växjö kommun för dig som har en funktionsnedsättning.
Årsprogrammen med aktiviteter
för barn/unga och för vuxna
finns under rubriken Relaterade dokument.
Alla aktiviteter som ordnas av OMS-fritid
är fria från alkohol och droger.
Har du önskemål och frågor
så kan du kontakta oss.
Ring kommunen och be att få prata
med någon på OMS-fritid.
Missa inget kul - prenumerera på vårt nyhetsbrev
Om du vill ha koll på resor
och annat roligt som händer på fritiden
kan du prenumerera på OMS-fritids nyhetsbrev.
Då håller du dig uppdaterad
och missar inget kul som händer!
Nyhetsbrevet är för dig med funktionsvariation
och dina anhöriga.
Skriv din mejladress i rutan för att få nyhetsbrevet.
Anmäl dig till fritidsprogram via e-tjänst
Hela programmen finns under relaterade dokument. Anmäl dig till aktiviteterna och studiecirklarna via e-tjänst.
Resor och annat kul
Här kan du läsa
om vad som är aktuellt
den närmaste tiden.
Mötesplatser
Det finns tre (3) ställen i Växjö som
du kan gå till på din fritid
och träffa kompisar.
Fritidsgården Hagavik
Fredagshäng på BG
Mötesplatsen 37an.
Fritidsgården Hagavik
Fritidsgården Hagavik
är för ungdomar
mellan 13-25 år
med särskilda behov.
Fritidsgården är öppen
helgfria onsdagar 17.30 - 20.30 .
På Fritidsgården Hagavik kan du
träffa kompisar, handla i kiosken,
spela spel eller bara hänga.
Du kommer och går när du vill
under öppettiderna.
Behöver du extra stöd och
hjälp får du ta med en ledsagare/förälder/stödperson
Fredagshäng på BG
För dig mellan 18 och 30 år.
Öppet fredagar ojämna veckor, 17.30-20.30.
Träffa dina kompisar, spela spel, snacka lite,
handla i kiosken eller häng bara i en soffa.
Du kommer när du kommer
och går när du vill!
Var: Liedbergsgatan 14, Växjö
När: Fredagar ojämna veckor
Tid: 17.30-20.30
Mötesplats Norra Esplanaden 37
Mötesplats 37an
För dig som är 21 år och äldre.
Möteplatsen är öppen:
lördagar klockan 18.00-21.00.
Du kan ringa eller mejla till oss
Telefon: 0470-410 00
E-post: info@vaxjo.se